Vår process
Strategi
I alla uppdrag tycker vi en strategisk plan är grunden för att förstå vad som ska göras. Det innebär att vi ifrågasätter, samlar insikter och förtydligar var vi står och vart vi ska, oavsett om vi jobbar med en stor strategisk plattform eller ett mindre designuppdrag.
Koncept
När riktningen är på plats gäller det att omsätta strategins ambitioner i värdeskapande aktiviteter. Då fokuserar vi på den aktuella utmaningen för att hitta starka idéer och koncept. De blir sen verktyg för att lösa den aktuella utmaningen, oavsett om det handlar om att förtydliga varumärkets värderingar, att sälja biljetter eller att skapa en interaktiv utställning.
Design & innehåll
När vi vet vad vi ska göra och varför, börjar vi mejsla fram ett unikt uttryck. Vi kombinerar gärna ett digitalt och analogt uttryck och vi är inte rädda för att jobba med färgstarka lösningar som kittlar och tar för sig. Allt för att göra innehållet intressant, tydligt och berörande i de kanaler som behövs.
Analys
Alla kampanjer och aktiviteter bör analyseras och sammanställas efter att man genomfört produktionen. Vissa är såklart väldigt svåra att mäta och kan kompletteras med en marknadsundersökning efter avslutad kampanj.